Muoti: Elinkaaren loppuvaiheen sitoutuminen on suurta ja perustuu henkilökohtaisiin syihin.
Tietoisuus uudelleenkäytöstä ja uudelleenkäytöstä sekä aiempaa vähäisemmästä jätteestä näyttää olevan korkealla tasolla, sillä 89,2 % on osallistunut vähintään yhteen elinkaarensa loppuvaiheen vaihtoehtoon. Heistä 49,7 % on lahjoittanut hyväntekeväisyyteen tai hyväntekeväisyysohjelmaan, 37,9 % on varmistanut tuotteen uudelleenkäytön, 32,7 % on korjannut tuotteita ja 31,6 % on myynyt ne uudelleen käytettyjen tuotteiden markkinoilla. Hyväntekeväisyysjärjestöille ja hyväntekeväisyyteen liittyvät suuret luvut selittyvät mahdollisesti sillä, että lahjoittaminen on monissa maissa helppoa.
Nuoremmat sukupolvet näyttävät pitävän enemmän uudelleenkäytöstä (45,8 prosenttia 18-39-vuotiaista), kun taas yli 55-vuotiaat keskittyvät enemmän korjaamiseen (43,4 %).
Kuluttajilla on taipumus sitoutua toimintaan henkilökohtaisista syistä, esimerkiksi tekemällä jotain yhteisölle (52,9 %) tai purkamalla tavaroita (43,3 %). Kuten odotettua, elämän loppuvaiheen ohjelmien saatavuus on tärkeä tekijä (42,1 %).