Skip to content

Liiketoiminnan jatkuvuus kriisiaikoina

Yritystoiminnan häiriöt ovat monien keskeinen huolenaihe ja todellisuus näinä haastavina aikoina. Mahdollisia seurauksia on useita, jotka haastavat yrityksiä vähentämään riskejä kovassa paineessa ja epävakaissa olosuhteissa.

Tulvat, maanjäristykset, hurrikaanit ja pandemiat voivat muuttaa elämäämme rajusti. COVID-19 vaikutus testaa maiden, sen kansalaisten ​​ja yritysten rajoja.

Liiketoiminnan jatkuvuus on organisaation kykyä jatkaa tuotteiden ja palvelujen toimittamista hyväksyttävissä olevissa aikarajoissa ennalta määritellyllä kapasiteetilla häiriön aikana. Liiketoiminnan jatkuvuussuunnitelma, esimerkiksi ISO 22301:2019 -standardin mukaisesti, tunnistaa mahdolliset uhat organisaatiolle ja analysoi vaikutukset, joita sillä voi olla päivittäiseen toimintaan. Se tukee organisaatiota suunnittelussa ja kuinka edetä eri olosuhteissa, jopa lievemmissä olosuhteissa kuin mitä mm. koronavirus-olosuhteissa koemme.

Vaikka COVID-19-skenaario on ennennäkemätöntä nykyaikana, on hyötyä, että yritys on suunnitellut kestävyyden ja tiedätte valmiutenne.

DNV voi tukea:

  1. Etäauditoinnit: Toimitusketjun jatkuvuuden varmistaminen virtuaalisten viestintävälineiden avulla.
  2. COVID-19-kriisinhallinnan arviointi, jonka avulla yritykset voivat arvioida puutteita kriisinhallintasuunnitelmansa toteuttamisessa ja täytäntöönpanossa.
  3. ISO 22301 -sertifiointi – Liiketoiminnan jatkuvuuden hallintajärjestelmä.
  4. Online-itsearviointi: Liiketoiminnan jatkuvuus Rapid Check Protocollalla (eng), joka antaa perustiedot organisaatiosi valmiusstrategialle tällaisten riskien hallinnassa.
  5. ISO 22301 -koulutus – Liiketoiminnan jatkuvuuden hallintajärjestelmästandardi.

Jos olet kiinnostunut ilmaisesta online-itsearvioinnista, paina alla olevaa linkkiä saadaksesi lisätietoja ja pääsyn arviointiin. Lisätietoja koulutuksesta saat ottamalla meihin yhteyttä.