

Asiakaspäivä järjestetään online-tilaisuutena, joten voit osallistua asiakaspäivään suoraan omalta työpisteeltäsi. Voit myös katsella tilaisuuden tallenteen jälkikäteen, jos ilmoittaudut mukaan asiakaspäivään, vaikka et pääsisi osallistumaan.
28.10.2022 asiakaspäivämme teemana on tietoturvaan liittyvät riskit, niiden hallinta sekä tietoturvaan liittyvien työkalujen ja standardien esittely. Kerromme myös miten yritykset voivat hyötyä ”Toiminnan jatkuvuuden hallintaan” keskittyvästä standardista, ISO 22301.
Tietoturvan hallinta ja luottamuksellisten tietojen käsittely on yhä useammissa organisaatioissa arkipäivää. Lähes jokainen yritys on joutunut kartoittamaan omat tietoturvariskinsä ja pohtimaan omien toimintamallien riittävyyttä riskien hallintaan.
DNV:n teettämässä ViewPoint Espresso tutkimuksessa (helmikuu 2022) suurin osa vastaajista ilmoitti inhimilliset virheet suurimmaksi tietoturvan riskiksi ja toisella sijalla oli henkilöstön tietämättömyys/huono organisaatiokulttuuri. Suurin osa vastaajista ilmoitti myös panostavansa jatkossa henkilöstön koulutukseen.
Tule mukaan asiakaspäiväämme kuulemaan miten tietoturvastandardit ISO 27001, ISO 27701, ISO 20000, TISAX ja Europrivacy voivat auttaa yrityksiä. Lisäksi kerromme lyhyesti tulevasta ISO 27001 standardin päivityksestä versioon ISO 27001:2022 ja oletettavista muutoksista edelliseen versioon nähden.
Tietoturvan hallinnan lisäksi yritykset ovat ponnistelleet viime vuosien aikana suurien toimintaympäristöön liittyvien muutosten äärellä. Maailmanlaajuisen pandemian ja Ukrainassa käytävän sodan lisäksi tulvat, tulipalot, suuret toimitusketjuongelmat voivat aiheuttaa merkittäviä uhkia. Kerromme asiakaspäivän aikana Toiminnan jatkuvuuden hallintaan keskittyvän standardin ISO 22301 sisällöstä ja sen hyödyistä yritykselle.
Ilmoittaudu mukaan asiakaspäivään!